roannebonke.reismee.nl

State Fair, Missouri!

Zooooooo dat waren me een paar daagjes bij de state fair haha.


Vanochtend vroeg zijn we al teruggereden en smiddags moesten we meteen weer naar een softball award bij een university voor Sydney en mijn hostdad. Het was gaaf om op z’n university terrein te zien, maar dat award shit was errrrrrrrg saai. Gelukkig duurde het maar een uurtje en gingen we daarna met alle ouders, softballspelers bij iemand eten. (always eten eten eten hier he) Ik heb ook weer eens nederlands moeten praten, omdat iedereen dat zo raar vind, die R en CH, G kunnen ze hier nauwelijks uitspreken, dus dat vonden ze allemaal zeeeer interessant. Dus heb vandaag al weer voor de 2e keer hier in amerika een verjaardags liedje gezongen.. en heb mezelf beloofd dat ik dit dus nooit weer ga doen :p maar dus nu zal ik eens wat vertellen over ’t echte state fair leven.


Woensdag ochtend hebben we de spullen in de auto gepakt en gingen we richting dé state fair in Sedalia Missouri. De camper stond daar al, dus we hadden een chill plekje tussen de vrienden van mijn gastouders. We kwamen daar aan en er waren echt 24038 campers. En dan niet gewoon een normale camper, neuuu.. elke camper kon je uitschuiven, zitten 2 keukens in en weet ik veel wat allemaal. Het leek wel een huis ofzo. En dan heb je ofcourse nog alle trucs ervoor staan + golfkarren. En oja de ijsmachine was ook mee, want cola zonder ijs kan echt niet.. dus echt wel typisch amerikaans dit. Maar dus de eerste dag een beetje rond gekeken en savonds buiten gezellie een film gekeken met z’n allen.


voor de mensen die denken wat is in godsnaam een state fair?! Je kan er dus staan met je camper wat de meesten doen, of ze overnachten in een tent op een soort weilanden.. Paar meter lopen heb je de carnival wat een kermis is, maar dan met een waterachtbaan, vrije val en al die dingen en heel veel fastfood ketens. Er zijn veel kraampjes waar je dingen kunt kopen en dr zijn veel dieren, zo was er ook een pig race. Je hebt er ook allemaal grote hallen waar ze allemaal dingen tentoonstellen wat kinderen hebben gemaakt in High School. Buiten kun je allemaal tractors, trucs, quads, golfkarren en weet ik veel bekijken. Dus nu heb je er een beetje een beeld bij :)



Dus donderdag, vrijdag en zaterdag hebben we allemaal dingen bekeken en gedaan. En hier staat ook alles in het teken van Missouri, lopen er dus van die mannetjes in een tijgerpak rond enzo. Ik heb dus een pig race bekeken, heb in een koets gereden, ben zowat misselijk geworden door alle ronddraaidingen op de carnival. Sydney en ik hebben ons verkleed als cowgirls of iets bij zn kraampje en hebben daar fotos laten maken haha. Heb beren trucjes zien doen, heb m’n eerste corn dog gehad en ben zaterdag avond naar een concert geweest van Gary Allan & Randy Houser. Kende de hele zangers niet en iedereen was aan het meezingen en aan t flippen toen ze kwamen en voor mij was het de eerste keer dat ik wat van ze hoorde haha. Maar t was dus country muziek, maar het was wel gaaf!



Wat me opvalt is dat iedereen hier echt trots is op hun staat en op amerika. Overal waar je loopt hangen vlaggen, mensen die kleren dragen met Missouri er op en er word veel ‘reclame’ gemaakt. En iedereen draagt hier chille kleren, (kirsten jij zou het hier geweldig vinden haha). Iedereen draagt hier van die mega grote shirt en dan knippen ze de mouwen er van af. Dat draag je dan met een sportbroekje en ofcourse sportschoenen, het maakt dus echt niet uit hoe je er bij loopt. Vrij relaxed opzich, ik kan er wel aan wennen ;p Heb vanavond mijn eerste ‘shirts’ gekregen van Sydney, die ga ik dus gebruiken voor de trainingen denk ik zo.


Maar het waren dus een paar leuke dagen! Nog nooit van een state fair gehoord, maar ik heb t nu dus een keer meegemaakt. En vanmiddag heb ik een nieuwe sporttas en kniebeschermers gekocht, want morgen begint mijn eerste volleybal training. En dit begint om 07.45.. pff die amerikanen zijn niet goed wies. Maarja eerst dus hardlopen met zn allen, mijn favo gedeelte, en dan tot 10uur trainen. En dit gaan we komende week dus elke dag doen! En het fijne is dat ik dus de hele zomer heb gesport, dus een mega goede conditie heb.. NOTTT, dus dit word nog een marteling.


Ik ga me dus maar eens mentaal voorbereiden op morgen en daarna fijn slapen.


Toedels mensen,


Groetjes uit het o zo mooie Mound City

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!