roannebonke.reismee.nl

Welcome in Mound City Family Timmerman!

Hi everyone,


Eerlijk gezegd weet ik al niet zo goed wat ik vorige week heb gedaan.. dus dat word even nadenken. Volgens mij was woensdag (24 april)en donderdaggewoon een schooldag en hadden we daarna training. Vrijdag vertrokken we tegen 1 uur naar Tarkio, want daar hadden we een track meet. Onder de heen weg, kreeg ik opeens een smsje van Emiel en Monique! Ik wist dat ze in Amerika waren en dat ze in Chicago zijn aangekomen. Maar ze smsden dat ze graag langs wouden komen! Ik kon echt niet geloven dat ze dat wouden gaan doen, want het is ook een paar uur om voor hun. maar heletijd heen en weer smsden dus, en toen kwam het er op neer dat ze de volgende dag, zaterdag bij mij in Mound City zullen zijn! Ondertussen hadden we de track meet, en ik vertelde al vorige week dat het discus gooien mega slecht ging enzo. Nja die dag ging het dus vet goed, en heb ik een persoonlijk record gehaald; 106.11! waar ik echt super happy mee was! Ik ben daar ook eerste mee geworden :D Discus was het eerste evenement, dus ik was al klaar voor die dag. Emily, die op een andere school zit, was er ook, dus ik was blij om haar weer te zien en heb de hele dag een beetje met haar rond gelopen. Na de track meet, werden we uitgenodigt om te gaan uit eten ergens in een mega klein dorpje met maar 27 inwoners door de familie. Daar hebben we dus gegeten en daarna gingen we naar huis.


Sydney had een softball toernooi zaterdag en zondag (26 en 27 april). Ik zou eigenlijk met kim mee gaan naar Sydney’s toernooi, maar omdat de familie timmerman kwam, bleef ik thuis. Ik had al de wekker gezet om mijn kamer en badkamer op te ruimen. En op een of andere manier was ik vet zenuwachtig.. stom ofniet? Ik heb ze al 10833 keer gezien, maar ik was gewoon zo blij haha, ik kan het niet omschrijven. Ondertussen had ik het huis een beetje opgeruimd, stofgezogen en met mam, pap en paar vrienden van maickel geskypt. Ze zeiden dat ze tegen 4 uur zouden komen, en de tijd schoot maar niet op haha. Dus ik ben weer met mam en pap gaan skypen, en opeens hoorde ik een auto/camper en mensen praten. Whaaa ze waren hier, dus ik snel tegen mam en pap zeggen blijf hier op skype! Ik ga naar buiten. En daar waren Emiel, Monique en Aimee! Wauw, het was zo apart om ze weer te zien. En vooral omdat zij mijn ouders 2 dagen daarvoor nog hebben gezien. Mam en pap waren nog steeds op skype, en toen hebben we eventjes met z’n allen geskypt, wat echt vet apart was haha. Daarna heb ik ze het huis laten zien. Ik had die middag een sleutel geregeld van school, want ik dacht dat ze het wel leuk zouden vinden, om mijn school te zien! Dus we gingen met de camper (en de hond haha, die zich al helemaal thuis voelde daar in die camper) eerst naar de Track en Field + Football field. Daarna zijn we weer een beetje verder gereden door Mound City en toen kwamen we aan bij school! Het is echt vet leuk om alles aan ze te laten zien haha, alles wat zo normaal voor mij is, zijn zij helemaal verbaast over. Dus toen kwam ik er ook achter hoe erg een Amerikaan ik ben geworden haha. Ik heb ze de elementary, middle school, junior high, middle school, high school, gym, band club en noem maar op allemaal laten zien! Na een klein uurtje zijn we weer in de camper gegaan en toen zijn we snel naar Dollar General geweest, want ze hadden paar spulletjes nodig. En ook dat is gewoon grappig om daar naar toe te gaan met paar tukkers haha. En daarna moest ik ze gewoon mee nemen naar Shakers, want dat is gewoon iets wat je in Mound City moet hebben gezien. Daar hebben ze de lekkerste Shakers en ice cream in Amerika :) Daar even gezellie gezeten en toen gingen we weer naar m’n huis. Het weer begon slechter te worden, en het werd erg donker.. jajaaa, er kwam storm op komst. Gelukkig hebben wij niet echt wat meegekregen van tornado’s en mega slecht weer, het waaide wel knettertje hard, maar daar ben ik ondertussen wel aan gewend geworden want het waait hier 24/7.. Ze waren zo vol van de Shakers haha, dat we saampjes in de camper ff een hamburger met sla hebben gegeten, want voor mij al zooooo nederlands was (gewoon om de sla met tonijn al haha) Na het eten yatzee gespspeeld, en toen tegen 10uur kwamen Kim and Sydney weer van het softball toernooi! Natuurlijk was de familie timmerman moe van de jetlag.. dus we bleven even gezellig praten en toen ging iedereen ook weer pitten. De volgende dag moesten we weer vertrekken tegen kwart over 8/half 9, voor sydney’s softball toernooi. Ik had gezegd dat ik voor iedereen echte amerikaanse pannekoeken zou gaan bakken, want dat moeten ze gewoon geproefd hebben! Dus iets na 8 had ik al 12 pannekoeken gebakken voor iedereen haha. Taylor ging met ons mee naar Kansas City, dus die kwam ook al tegen kwart over 8, ik had hem niet verteld dat ze nog steeds hier waren, dus hij schrok wel een beetje toen die binnen kwam en dat de hele tafel zat vol met nederlanders haha ;p jammer genoeg komt aan alles een einde.. en ik moest daarna ook al weer doei zeggen tegen emiel, moninque en aimee. Maar ik vond het zo lief en gaaf dat ze langs kwamen! Ook al was het maar een dag, en dat ze heletijd mij belachelijk maakte om mijn Nederlands haha, ik heb zo veel plezier gehad!!


Nadat we afscheid hadden genomen, gingen Kim, Sydney, Taylor en ik richting Kansas City. We waren daar voor een uurtje, en net toen Sydney begon aan haar warming up, begon het te regenen en te onweren.. oke dat was zuur dus ;p iedereen moest van het terrein af en zat in de auto. Het regende echt mega hard en toen kregen we het bericht dat het was afgelast.. dus het was maar tijd dat we gingen lunchen haha (eten eten en eten hier). Na het lunchen, wat echt mega chill was, want het restaura ntje was helemaal in de thema van Hawaii, zee en cocktails, gingen we richting St. Jo. We gingen daar eventjes winkelen, want we hadden nog een jurkje nodig voor de bruiloften die we zaterdag hebben. Zielige taylor moest ook mee haha, maar gelukkig waren we klaar binnen een uurtje, dus gingen we daarna weer naar huis toe. Daar hebben taylor en ik 2 films gekeken en gechillt en toen was het ook weer 9 uur. En toen was een weekend waar van ik dacht dat het alleen maar softball, softball, softball zou zijn, eens super leuk geworden!


Maandag hadden we na school training en daarna hadden we een FCCLA banquet. Eerst gingen we met z’n allen eten de cafeteria en toen gingen ze alle prijzen uitdelen. Sydney is nu ook een soort president iets van FCCLA, dus dat was wel leuk voor haar :) en hoe onverwachts het ook was, ik kreeg ook een soort prijs, want ik had meer dan 500 punten haha, wat een grap, dat wist ik namelijk helemaal niet. Dinsdag zouden we om 1uur vertrekken richting Nebraska voor een track meet, maar dat ging niet meer door, omdat het weer slecht was.. Deze week hebben alle klassen ook allemaal toetsen wat ze moeten maken voor de staat, en als een school het heel goed maakt, krijgen ze geld. Gelukkig hoeven Janine en ik dat niet te doen, want we zijn exchange students, en dat geld toch niet voor ons.


Woensdag had Kim een leuk hostmom – daughter day georganiseerd. Ze melde me af voor school en we gingen richting Kansas City. Eerst gingen we visjes, haaien en kwallen kijken bij Sea Life, wat echt leuk was. Daarna gingen we naar een soort van winkelcentrum, waar ook een chocolate factory in zat, dus daar hebben we maar eens een paar chille oreo’s gehaald. Daarna nog cinnamon rolls gehaald bij Big Mama’s haha, ik kan gewoon niet omschrijven hoe veel restaurantjes, bakkers en weet ik veel hadden daar, echt niet normaal ;p daarna gingen we weer verder, en gingen we naar de cheesecake factory! Whaa, we hadden alleen maar een voorgerecht besteld, want de cheesecake was zo groot. Maar m’n oreo cheesecake was echt mega lekker :) na het eten gingen we eventjes winkelen en toen gingen we naar een museum toe (wat echt mega groot was) we hebben dus maar een klein gedeelte gezien, maar we gaan er waarschijnlijk nog een keertje naartoe. We zouden eigenlijk op tijd terug komen voor training, maar we moesten een pole voor Sydney ophalen voor Track, en die vent was pas thuis om 4 uur, dus dat betekende dat ik te laat voor training zou zijn. Dus ik begon me al kut te voelen, want coach vind dat niet zo kicken. Maarja, ik kon dr weinig aan doen. We hebben dat ding dus opgehaald om 4uur en toen moesten we nog ander half uur rijden naar huis. Ik had mijn kapper afspraak om 5u/half 6, dus daar was ik ook te laat voor. Ging dus goeeed. . gelukki g kon ik nog steeds wel langskomen, en ja ik werd dus helemaal gek van mn lange haar, dus heb ik het nu 4 inch korter . daarna snel ff naar huis gegaan en toen moesten Janine en ik al weer om 7uur bij de boys scout zijn, want ze vroegen ons of we wat konden gaan vertellen over ons land en alles. Dus het was wel grappig om z’n echte amerikaanse boys scout te zien haha. Ze schudden de hand bijvoorbeeld me links, want dat hand is dichter bij het hart ofzo en voor dat ze beginnen zingen ze ‘t volkslied ;p Daar bleven we dus tot ongeveer 8 uur en toen was het eindelijk thuis om naar huis te gaan, want ik was ook kapot .


Donderdag was het echt een shit dag. Eerste uur had ik wiskunde, waar ik dus echt helemaal niks van snap. 2e uur had ik een invaller, maar ze praat maar aan een stuk door, waar ik dus helemaal geen zin in had. 3e uur las ik wat Kim, Donnie en Sydney voor me schreven in het yearbook, waar ik dus sad van werd :( en dan het 4e uur kwam m’n track coach in m’n klas, en vroeg waarom ik niet op training was. Ik dus alles uitleggen, hij was eerst beetje pissig en zei dat ik voor de training van vandaag 1 mile moest rennen. Wat dus betekend dat ik dat onder een les moet doen. En toen zei die dat ik vandaag me de track meet de relay 4x100 moet gaan rennen. Oja en mijn horloge is kapot, en toen ik thuis kwam na training kwam ik er achter dat ik mijn mobiel op school ben vergeten. Wat een heerlijke dag was het ook. Na training moest ik dus ook snel opschieten, want we hadden een FFA banquet, Sydney zit bij FFA dus ze gingen weer alle prijzen opnoemen en blabla, en we gingen daar weer eten. Gelukkig heb ik daar mijn mobiel weer terug gevonden. Maaarja, donderdag was dus een kut dag, dus dan word word het vandaag wel weer allemaal beter denk ik zo.


Vandaag vertrekken we tegen 3uur naar het track field, want de meet is dit keer in Mound City! Ik ben benieuwd hoe we het gaan doen.. het is een grote meet, en we kunnen een beetje er achter komen hoe we het gaan doen met de district en sectionals. Dus ik hoop dat het gooien goed gaat, ook al vind ik het zuur, want ik gooi altijd beter bij een andere school. En ik ben nu al zenuwachtig voor de 4x100, dr is een meisje en die is ziek geworden en die kon niet meer track doen het hele jaar. Dus nu gaat coach kijken of Janine, Adriene of ik de 4x100 moet gaan rennen voor district, sectionals en state. Dus ene kant hoop ik dat ik niet snel ren, zodat ik het niet meer hoef te rennen en aan de andere kant hoop ik dat het wel heel goed gaat, zodat coach happy is haha. Maarja ik zie het wel. Je zult wel denken 100 meter is ja niks, maar ik ben gewoon bang dat ik het ga verprutsen voor de anderen.


Vanavond komt Drew weer thuis voor het weekend, want we hebben morgen 2 bruiloften! Ja roanne is nog nooit bij een bruiloft geweest en deze 2 weken gaat ze naar 3 bruiloften haha. Morgen vroeg moeten we eerst helpen bij de elementary track meet tot 12uur en daarna gaan we snel naar huis toe, klaar maken en naar de 1e bruiloft en daarna naar de 2e. Zondag om 2uur moet ik weer in Kansas City zijn voor een reorientation voor AYUSA, ze gaan ons dan uitleggen hoe het gaat als we weer thuis zijn enzo. Waar ik niet echt snap, want ik weet echt nog wel hoe en waar alles is thuis. Kim moet dan eigenlijk na 5uur daar blijven voor een hostparent meeting, maar dat skipt ze liever, dus ik hoop dat we dat gaan doen haha.


Dus jaaaa, het weekend gaat weer lekker druk worden. en we hebben nog maar 8 schooldagen over (!!!!!!!) omgosh 8, ik kan het gewoon niet geloven. Maar ik wil dr ook niet over praten, dus daar hou ik nu over op.


Het weer word nu weer een beetje beter, maar de laatste paar dagen was het echt mega koud. Hoewel ik heletijd foto’s krijg van hoe lekker het weer is thuis in Nederland.


Jullie horen weer snel wat van me!


(dit heb ik by the way vorige week vrijdag geschreven, en het is nu alweer maandag, ik ben gewoon mega slecht in het uploaden van dingen haha, sorry daarvoor)


xxxx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!