roannebonke.reismee.nl

PROM!

Hi guys,


zoals beloofd heb ik nog een verhaaltje.. en dit keer gaat het over prom! 1 van de typische amerikaanse dingen, die je gewoon moet mee maken als je een jaar High School doet! En ja, we hadden ook een prom king and queen haha!


vrijdag 4 april, na school ging ik even naar Mae toe en daarna gingen we tannen. Janine was daar ook, maar die was daar voor haar nagels voor prom. ik ben op haar gaan wachten en we zijn later naar mijn huis gegaan, en daarna gingen we door naar de pancake dinner. het was gezellie en best nog wel druk. later gingen we weer naar mijn huis en gingen we een filmpje kijken.


en zaterdag 5 april was dan eindelijk de grote dag.. niet alleen was het mams verjaardag. maar we hadden ook prom haha! om 11uur ging ik naar de kapper toe voor mijn haar, tegen 12u was klaar. dus dat betekende dat ik bijna 4 uur de tijd had om me klaar te maken voordat taylor me ophaalde om 3.45, tijd zat dus ghehe. ondertussen heb ik nog even snel met familie geskypt, zonder dat ze mijn jurk en haar zagen, dus dat ging nog wel moeilijk haha. tegen half 3/kwart voor 3 kwam taylor bij ons, om mij op te halen. natuurlijk heel officieel hadden we ook rozen, en dat moest hij om mijn pols doen en ik moest zijn bloemetje op zijn pak proberen te maken, zonder hem te prikken met die spelten haha (ja ik had hulp nodig van kim ;p) we gingen even snel met pap. mam en familie skypen. wat nogal awkward was, want taylor snapte er niks van haha. daarna gingen we naar zijn oma’s huis toe, waar ook familie was, want zij wouden ook foto’s maken en alles haha. daarna was ik al klaar met alle foto’s, maar jammer genoeg was dat nog maar het begin :p we waren een beetje vroeg, dus gingen we maar een beetje rond rijden haha, daarna zagen we gelukkig meer mensen bij school, dus zijn we daar maar naar toe gegaan. kim was aan het skypen met mijn ouders, zodat zij het ook een beetje konden meemaken enzo. jammer genoeg kon ik niet echt met ze praten, want ik wou graag foto’s maken met vrienden enzo, en we hadden maar een klein uurtje de tijd. Dus volgens mij heb ik wel 38923 fotos gemaakt, en daarna was het dan tijd om naar de high school gedeelte te gaan, en alle ouders, vrienden en dorpsgenoten moesten buiten gaan staan. ze gaan je namelijk omroepen en dan moet je naar buiten lopen met je date, daar worden weer foto’s gemaakt en dan ga je in de schoolbus. het weer was echt top, dus daar was iedereen mega blij mee :) nadat iedereen omgeroepen werd, en iedereen in de bus zat, gingen we richting the nursing home. daar moesten alle jongens zeggen wie ze zijn en de naam van de date zeggen. en tjonge jonge die oudjes zijn soms wel chagerijnig hoor haha, wij liepen daar, roepen ze bij elke stel die er langs loopt; loop langzamer, loop langzamer, jullie gaan te snel haha. ik had het niet meer :p maarja, daarna weer dus terug in de bus en toen gingen we richting de bistro! het was tijd om wat te eten, foto’s te maken en te dansen.


er werden groepfoto’s gemaakt, en foto’s met je date. ze hadden een ‘20 auto er staan, want de thema dit jaar was roaring 20’s! binnen was alles versierd, en er was een buffet. ze hadden naamkaartjes op tafels, overal goud en glitter en een dj! Na het buffet, ging iedereen dansen en hadden de juniors een paar spellen voor de seniors. Oja, en een van mijn beste beslissingen in mijn leven is om geen hakken aan te doen met prom, ik had namelijk gewoon ballerina’s aan, wat was ik daar elke keer dankbaar voor dat ik dat aan had en geen mega hoge hakken wat sommige meisjes op liepen haha. Jammer genoeg voelde Janine zich later niet zo lekker, en viel ze bijna flauw. dus ik ging met haar naar buiten en later konden we naar boven gaan, waar ze eventjes kon gaan liggen. Waardoor Janine en ik dus twee slow dances hadden gemist, zielige Coker en Blake zater daar dus alleen, zonder hun dates haha. Gelukkig voelde Janine zich later weer goed! Tegen half 12, ging iedereen zich omkleden, in trainingbroeken en alles natuurlijk, want we gingen naar afterprom! we moesten ongeveer 1.5u rijden, want het was in Kansas. Het was ondergronds, en ze hadden lasergame, z’n pijl en boog schietspel (maar niet met een echte pijl en boog, oke ik heb geen idee hoe ik dit moet gaan omschrijven :p), tafeltennis, mini golf en meer dingen. Toen we daar kwamen hadden ze pizza’s, chocolade fontijn en meer voedsel. maar natuurlijk was ik allang blij met de chocolade fontijn haha :p normaal gesproken blijven de mensen die samen naar prom gingen ook bij elkaar, dus je moet er wel zeker van zijn dat je een leuke date hebt, want je zit er meer dan 12u mee opgescheept haha. tegen half 4, moest iedereen in een zaal komen en werden er tickets uitgedeelt. eerst kreeg iedereen een tas met snoep en een envelop met geld erin! yeah, ik kreeg dus zomaar 50 dollar haha. gekke amerikanen, iedereen kreeg gewoon geld. en het mooie is dat ik met mijn ticket ook nog eens 20 dollar heb gewonnen :) dit is gewoon een teken dat ik weer een keer moet gaan winkelen of een nieuw paar schoenen met gaan kopen haha.


tegen 4 uur gingen we weer terug richting Mound City, en iedereen lag ongeveer te pitten in de bus haha. tegen half 6 waren we weer terug en bracht Taylor me weer naar huis. Voor het slapen gaan wou ik al mijn schuifjes uit mn haar gaan halen, en ik had ongeveer 75 schuifjes in mijn haar haha. ik was van plan om uit te gaan slapen, maar jammer genoeg maakte Kim me tegen kwart voor 12 wakker, want ze vroeg of ik mee wou gaan lunchen. en eerlijk gezegd was ik alleen maar moe, maar het goeie is van niet drinken, dat je ook niet brak bent de hele dag en niet alles naar rook stinkt haha. we gingen weeer naar de bistro toe, waar ik met prom ook ben geweest. Sydney’s vriendje werkt daar, dus we gingen hem eventjes ‘bezoeken’. Toen ik daarna thuis was ben ik gaan skypen met pap, mam en familie. ik heb volgens mij ? van mijn dag besteed uit het wassen van mijn haar, want waaaauw volgens mij heeft ze er 3 haarlak potten erin gespoten. De rest van de dag ben ik een beetje gaan lamballen en tegen de avond gingen we met paar meisjes van school naar Jennifer, om een film te kijken. Daar werd het ook weer 2 uur, dus veel slaap kreeg ik niet dit weekend.


Maandag hadden we geen school, want de leraren hadden weer een vergadering. Maar we hadden om 2.15 training. Gelukkig dit keer wel uitgeslapen tot half 1, daarna pannenkoeken voor ontbijt gehad en toen kon ik er wel weer tegen aan ghehe. tegen 4uur had the middle school track team een meet, en de high school track team moesten helpen. sydney en ik hielpen bij de discus, en jammer genoeg begon het knettertje hard te regenen. fijn doorweekt dus, maar gelukkig klaarde het snel op, en na een paar minuten hadden we weer zon :) tegen 6u was het afgelopen, en daarna brachten taylor en ik Riley naar huis en gingen we naar mn huis. en toen hebben we wat gegeten en een filmpje gekeken tot 10 uur.


Dinsdag ochtend hadden we training om 6.15, want we gingen met FCCLA naar een soort ‘funpark’. om 8.15 gingen we naar kansas city en tegen 10u kwamen we daar aan. we gingen eerst voor een klein uurtje winkelen en daarna gingen we naar de funpark iets. iedereen kreeg een kaart met punten en zo kun je dus allemaal dingen gaan doen, bowlen/laster tag/met van die autotjes racen en gokspellen. natuurlijk had ik al mijn punten verspilt bij een gokautomaat, want ik woou zo graag dat stomme ipad. maar gelukkig gaf taylor later mij zijn punten, dus kon ik nog wat uitzoeken in dat winkeletje waar je je punten in kunt gaan leveren haha. we waren tegen 5u weer terug in mound city en we gingen tegen de avond naar de bios met kim, donnie, sydney en taylor. we gingen naar de film; God’s not dead.


Woensdag gingen we dan eindelijk weer naar school haha. Na school hadden we weer training, en gisteren hadden we onze eerste Track Meet in Stanberry. En ja, ik was zenuwachtig.. het was een grote meet, en er waren 18 verschillende scholen! een track meet zijn dus wedstrijden wat je gaat doen, zoals discus werpen, shotput, triple jump, long jump, high jump en dan natuurlijk alle ren evenementen. met een grote meet zoals gisteren, kan je coach alleen maar 2 mensen opgeven voor een evenement. dus sydney en ik doen de discus! mijn schouder gaat beter, maar ik gooi niet meer de shotput. we kwamen daar aan tegen half 3 en begonnen onze ‘tent’ op te zetten. elke school heeft een tent waar je kunt chillen en alle tassen enzo neer kunt zetten. het weer was echt vet chill, en het lijkt op een soort olympische spelen haha. mr. messer (mn coach) wou graag dat ik ongeveer 90ft ging gooien. de discus was wat verder weg dan de track field, omdat ze daar niet genoeg ruimte meer hadden. we gingen opwarmen en tegen 4u begon het dan. er waren ongeveer 30 meisjes, en je werd verdeelt in 3 verschillende groepen. Sydney en ik zaten in de eerste groep. Je had 4 kansen om te gooien, en de beste 6 mensen krijgen een medaille, en punten voor het team. het verste wat ik gooide is 104! en dat was ook mijn new persoonlijk record! dus ik was erg blij! de competitie dit jaar is erg goed, dus ook al gooide ik 104, waar je normaal gesproken eerste mee word, werd ik 4e! maar mijn coach was blij en nu heb ik ook mijn eerste track medaille gekregen! yeey blij blij. wij gingen tegen half 7 richting huis, want little Josh voelde zich niet lekker, en was al naar het ziekenhuis geweest :( Ze zijn vannacht weer naar het ziekenhuis geweest met hem, dus ik hoop dat het snel beter met hem gaat! En de wij zijn met de girls track team eerste geworden! :)


Vandaag iis het alweer weekend, vanavond ga ik naar Taylor. en Zaterdag middag gaan we naar Donnie’s family in bosworth. Donnie’s vader en moeder zijn jarig geweest, dus we gaan samen uiteten, en als het goed is gaan we dezelfde avond ook nog terug. Dus ik heb eigenlijk nog geen idee wat ik zaterdag avond, of zondag ga doen. ik zie het wel.


ik denk dat iedereen wel de meeste prom foto’s hebben gezien op mijn facebook, maar ja ik ga ze ook wel hier op mijn blog zetten! prom was echt geweldig, en ik ben zo bij dat ik dit heb meegemaakt! Ik heb nog zo veel dingen te doen, het is al mega druk, maar het gaat alleen nog maar drukker worden. ik ben al mijn senior pictures aan het schrijven, (seniors hebben wallet pictures, en schrijven dat iets op de achterkant voor iemand) en het maakt me natuurlijk wel verdrietig :( want dat betekend echt dat het einde er al bijna op zit.. maar ik ga gewoon het beste er van maken! en dat ben ik nu zekers aan het doen!


I'll see you in 2 months,


xxxx


“Life is what happens to you while you're busy making other plans.”

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!