roannebonke.reismee.nl

my first day of school and more! :)

Hi everybody,


Ik heb veel nieuwe dingen gedaan en om te beginnen mijn eerste week volleyball practice!


Het waren een paar zware ochtenden met veel spierpijn jammer genoeg :p We moesten de hele week om kwart voor 8 beginnen met rennen en daarna hadden we tot 10.00 uur training. Dit hadden we maandag tot en met donderdag. Donderdag avond hadden we een senior sleepover! Met alle senior girls bleven we bij Lily slapen, wat erg gezellig was :) De volgende dag ben ik wezen winkelen met Janine, een duits exchange student en met lily! Vrijdags hadden we een night practice, van half 11 tot half 1, jajaaa, een powernapje voor die tijd was dus wel ernstig van belang ghehe.


Er zijn ongeveer 20 meisjes die volleyballen en daar worden twee teams van gemaakt. Het niveau is niet echt hoog, maar ik vind het wel super leuk. Ik ben de langste van iedereen (wat een grap). En ik moet de spelverdelers soms trainen en oefeningen laten doen haha. Maar ze willen me laten aanvallen en spelverdelen, in Nederland ben ik spelverdeelster, dus ik vind het wel leuk om alle 2 te doen!


En vorige week heb ik mijn vakken kunnen inzien, dit is mijn rooster;


1) Geomatry - soort wiskunde, waar ik nu nog niks van snap, hopelijk komt dat dus nog :p


2) TA Library - studie uurtje, kun je huiswerk maken en voor je zelf bezig gaan


3) Media - het yearboek met 8 anderen leerlingen maken


4) Accounting - nummers, dingen uitrekenen


5) Clothing - de eerste 3 dagen nog niks gedaan, maar kleren maken volgens mij dus


6) American History - ja geschiedenisss, de leraar is niet goed wies, dus ik val niet in slaap gelukkig :)


7) LA 4 - lezen, schrijven en praten over literatuur/engels


8) Body Conditioning - gewichtheffen whaaa, erg awkward, want we zijn maar met 3 meisjes en de rest zijn allemaal footballplayers ghehe


9) En de naam van het negende uur ben ik even kwijt, maar hier gaan we praten over de dingen die de senioren allemaal moeten doen, motto kiezen, kleuren voor de roosjes etc.


en daaaarna tot half 6 volleybal training! Dus je bent de hele dag zowatop school.


Zondag ochtend ben ik voor ’t eerst hier naar de kerk geweest, het was echt super anders dan in Nederland. Mensen maken grapjes, zingen als iemand jarig is, de kerk ziet er niet eng uit want het is gewoon een wit gebouw, gebruiken diavoorstellingen en ze hebben normale zachte stoelen. Hier gaat iedereen zowat zondags naar de kerk.. Even wennen voor mij dus, die alleen maar met kerst naar de kerk gaat. Maar het was wel geinig om zoiets mee te maken. Zondagavond ben ik nog samen met 3 meisjes uit mijn senoir class naar eens state fair geweest, waar een een band optrad! en de volgende dag was ’t dan eindelijk zo verr; my first day of high school!


We hadden maandag maar een half dagje, bij het begin moest iedereen in de gymzaal komen en toen werd opeens het amerikaans volkslied gezongen, waar ikdus niksvan snapte. Dus het was eventjes mijn hand naar mijn hart en playbacken :p hierna legde de directeur alle regels uit en sprak een beetje over het jaar. En ik was al blij dat hij niks zei over exchange students, maar ik begon te vroeg te juichen, want hij begon zijn verhaaltje te doen dat janine en ik nieuw waren en moesten we mooi awkward even opgaan staan, zodat iedereen ons even goed kon bewonderen. Aaaaawesome. Hierna gingen we naar onze lessen en daar werd ons beetje alles uitgelegd en vertelden ze wat ze van je verwachtten het komende jaar. Na alle lessen hadden we weer volleyball practice!


De lessen zijn leeeuk, maar het is heel anders dan in nederland. Soms zit ik met 5 mensen in de klas en de andere keer met 20. En je kan bij iemand in de klas zitten die tussen de 14 en 18 jaar oud is. Ook loopt iedereen zoals in films met de boeken in de hand, eten ze warme lunches in de pauze en heeft iedereen 1 of 2 lockers. En we hebben een dress code, wat echt niet kicken is. Wanneer je je armen laat hangen, vanaf de eind, zo lang moeten je shorts zijn. En laat ik nu net even niet zulke shorts hebben. Maar, ik ga nog steeds mijn mijn shorts naar school en geen leraar die dr wat over zegt:) hoewel er al wel een meisje bij mij uit de klas een basketball short van school aan moest, omdat haar short te kort was haha. Zo mag je ook geen spaghetti bandjes dragen, geen tshirt aan doen met tabak of alcohol erop, geen gaten in je broek en ga maar door met dat onzin. Maarja het moet maar he.


Vandaag na de 8e uur hadden we een soort meeting in de kantine. Er werden dingen besproken over de evenementen die komen, dat allemaal wordgeorganiseerd door leerlingen. Ook gaan alle footballplayers volleyballen en de volleybal meisjes gaan football spelen ergens in september haha. Dus toen ze dat een beetje zeiden, hoorde ik opeens mij naam..? Blijkt dus dat ik ben uitgekozen door de ‘presidenten’en weet ik het van school, om de jongens te gaan coachen met volleyballen samen met sara haha. Dus dat word nog wat :p


En vrijdag hebben we weer night practice en daarna tegen 00.30 hebben we een poolparty. Crazyyyy, hoop dat het dan nog een beetje lekker weer is. Zaterdag ga ik voor een AYUSA meeting naar Kansas city, naar mijn ayusa begeleidster. Hier zijn nog ongeveer 12 andere exchange students. En in de avond ga ik misschien met 2 meisjes uit mijn klas s’avonds bowlen. Maaaar eerst gaan we morgen en overmorgen nog fijn naar school en dan weekend yeah. Opzich ben ik daar al wel weer aan toe :)


Dussss, dit waren mijn 2 weekjes hier in mound city. Ik vermaak me prima hier en voel me echt al thuis! Mijn gastgezin is echt top en ik kan super goed met Sydney!


XOXOXOX

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!