roannebonke.reismee.nl

Powder puff, artclub, volleyball and more!

Hey,


Wauwie, het voelt alsof ik gisteren nog mijn laatste blog heb geschreven, maar dat is dus al wel weer dik 1,5 week geleden. Gelukkig heb ik een mega grote Mound City Panther kalender waar ik alles (probeer) bij te houden. Dus ik ga weer eens mijn best doen,


7 september zijn we naar een fair hier in de buurt geweest, het was erg klein, maar wel gezellig! We kwamen paar volleybalmeisjes tegen die niet al te blij keken omdat we die dag ervoor hun hadden ingemaakt met de wedstrijd haha. Ze hadden ook een miss verkiezing daar, waar ik echt om heb gelachen haha. Meisjes in jurken en een jury die ze vragen gaan stellen, waar ik dus van dacht dat het antwoord toch altijd ‘worldpeace’ zou zijn zeg maar wat je altijd in films ziet. Maar gelukkig was het niet zoooo erg :p


Zondag gingen we weer naar de kerk en smiddags zijn we wezen volleyballen in de gymzaal met Sydney, Mae en haar moeder. Wat me opvalt is dat de ouders hier in heel veel dingen betrokken zijn, en volgens mij hebben ze de tijd van hun leven. Ze zeggen dat ze altijd druk zijn en veel te doen hebben, maar ik heb al gezegd dat ze dan maar eens naar Nederland moeten gaan, want daar is het dan pas echt hectisch, want ik vind iedereen hier vrij relaxed haha.


Maandag was het 9/11, alles was weer in het nieuws van de verschrikkelijke terreur aanslag paar jaar geleden. We hebben er even over gepraat in de klassen, maar verder was het gewoon een normale maandag.. tot het laatste uur want de hele bovenbouw moest zich gaan verzamelen in de kantine. We moesten stemmen op personen voor de Artclub, we hebben art op school (ik heb ook art) en daar word elk jaar ‘presidenten’ en leiders gekozen enzo. Dus iedereen kreeg een blaadje in de hand gedrukt en ik vond het maar een vage bende en snapte er vrij weinig van. Dus Sydney maakte daar even gebruik van want ze zei roanne je moet opstaan, roanne opstaan. Paar jongens uit mijn klas deden mee met Sydney, dus ik ging maar opstaan. Blijkt dus, dat iedereen die opstond, dat je daar op kunt gaan stemmen. (ja daar kwam ik dus even te laat achter) Maarja, dus er werd op 7 verschillende dingen gestemd. En het blijkt dus dat ik de meeste stemmen heb gekregen voor de leider van de artclub hahaha, wat een grap :p Ik had geen idee wat het inhoud, nog steeds niet echt eigenlijk, maar ze zeggen dat je niks hoeft te doen en aan het einde van het jaar krijg je een presentje iets. Nja, daar kan ik dus nog wel mee leven :)


Dinsdag hadden we een volleybalwedstrijd tegen Mid-Buchanan en die hebben we gewonnen met 2-1! Woensdag hadden we na onze volleyball training, powder puff practice. de meisjes van de bovenbouw zijn verdeeld in 2 teams en er zijn 2 of 3 football jongens uitgekozen om het team te gaan coachen. Janine (anders exchange student) en ik snapten dr eigenlijk vrij weinig van en ze waren maar technieken aan het bespreken en ik was er nog steeds in discussie met een coach waarom de bal niet gewoon rond is zoals in voetbal, maar van soccer willen ze niet zo veel van af weten :p De training was lachen, ze hadden een parcour gemaakt van banden waar de door heen moest rennen, touwen en van die mega grote nep personen kussens dingen waar je met al je agressie tegen aan moest beuken. ik vond het wel gaaf, nu snap ik ook waarom alle boys elke keer gewichtheffen en mega gespierd zijn ghehe.


Donderdag was onze grote game! We hadden een belangrijke wedstrijd tegen Rock Port, waar we met het toernooi van hadden verloren. En jajaaa, we hebben ze gewoon keihard bij hun thuis verslagen met 2-0. Alle footballboys kwamen langs en schreeuwen, het was echt een super wedstrijd. En nu ik dit zo schrijf word ik er nog steeds vrolijk van haha. Maar oke, we kunnen niet heletijd geluk hebben want we hebben maandag verloren van LeBlond.. Volgens mij hadden we geen kracht meer over van Donderdag, want we speelden echt niet goed. Morgen is er weer een kans gelukkig want we spelen thuis tegen Nodaway-Holt, dus daar gaan we tegen knallen! En de coach kwam donderdag naar me toe, dat ik de aanvoerster was van het team! Haha, klein beetje verrast was ik wel, want tja ik ben toch een ‘nieuweling’ en mag nog wel af en toe wanneer ik niet met de scheidsrechters eens ben iets nederlands tegen ze gaan schreeuwen. Maar vanaf nu toe, gaat het allemaal nog goed :p


Vrijdag in het laatste uur kwam de hele school (klinkt heel veel, maar school is mini, dus zo druk was het niet haha) in de gymzaal. De football, cross country en volleybal team werd voorgesteld aan de school en na dat gebeuren moesten alle senioren die in een team zitten naar voren komen. We deden spellen waarbij de jongens een team was en de meisjes, zo moest ik zo snel mogelijk alle tissues uit een tissuesdoos trekken, een voor een. Ik wist niet dat dat zo lang ging duren haha, maar ik was gelukkig sneller dan mijn klasgenoot! Na wat meer spellen, hadden de meisjes natuurlijk gewonnen (y) dit doen ze 3keer per jaar, bij bijzondere dingen. De cheerleaders gaan dansen, de muziekband van school maakt muziek en we schreeuwen en zingen onze schoollied. S ’avonds zijn we naar de football game geweest en we hebben weer gewonnen! Daarna gingen we zoals gewoonlijk naar de kerk, om daar te gaan eten . En zijn we daarna met paar ergens bij het zwembad gaan chillen. Hier is het dus normaal om af te spreken op een parkeerplaats en dan gewoon te gaan praten en chillen haha. Geinig, want ik vroeg waarom ze niet gewoon bij iemand afspraken, maar dat is voor mij nog steeds onduidelijk :p


Zaterdag heb ik in de tractor gereden van mijn hostbroer op een weiland haha en tegen de avond hadden we onze grote powder puff football wedstrijd! Ik heb me doodgelachen daar in het veld en iedereen neemt het spelletje ook vet serieus. Een van de eerste minuten heb ik even mijn debuut gemaakt (ahum), iedereen was dus aan het beuken en doen, en ik kon de bal niet meer zien en was een beetje aan het rond kijken en opeens gooit iemand de bal naar me toe. Ik vang hem.. en ik was gewoon in shock, ik wist niet meer wat ik moest doen en dacht dus dat je niet met de bal mocht lopen. In paar seconden dat ik dat dus dacht, kwam het andere team op me afstormen en toen gooide ik de bal mega hard weg waar het met toeval bij een goede speler terecht kwam haha. Blijkbaar was dat nog al een bijzondere move, want aan het einde van de game, hadden ze het er nog over haha. Maaaaar uiteindelijk had ons team gewonnen yeah. Daarna moesten Sara en ik de jongens coachen in de gymzaal met volleybal! De seniors, ons team ghehe, heeft gewonnen :)


Zondag heb ik gewoon helemaal niks gedaan volgens mij, wat echt uber chill was en maandag hadden we ook een dag vrij ivm de leraren een meeting hadden ergens. Maandag ochtend zijn we nog wel met het hele team naar de MacDonalds geweest om te ontbijten haha, ja want anders slapen we te lang uit en daar word je nog lammer van ; zo de gedachten van de coaches. Maar het was wel geinig, ik dacht dit kan alleen maar in Amerika normaal zijn haha.


Gisteren gingen we met de seniors en juniors naar een universiteit hier in de buurt. Eerst waren we bij zn beurs om te kijken naar opleidingen en daarna kregen we een rondleiding. Het was echt mega gaaf, ook al had ik bijna blaren van het lopen. We kregen de kamers te zien van de studenten, klaslokalen, bibliotheken (waar een starbucks in zit, jaja), de gymzalen, de verschillende activiteiten wat ze organiseren en de hele campus. Daar voelde me ik nog meer in een film gepropt, het was echt gaaf om dat te zien!


Vandaag hadden we weer een normale lesdag en morgen na school hebben we weer een thuiswedstrijd! Vrijdag ga ik waarschijnlijk naar de footballgame en zaterdag moeten we druiven gaan plukken, waar ik nu al tegen op zit. Ik heb dit vorige week ook al geprobeerd en ik kwam er dus achter dat alle witte rare dingen mini spinnen waren, en toen ik even niet opletten en iets raars voelde op mijn hand, bleek dat dus een megaaaa enge groene sprinkhaan te zijn. Ik dus gillen, camera en schaar in de lucht en iedereen keek me aan of ik gek was. Maaaar ik houd gewoon niet zo van al die creepy insecten :p dus ik denk dat ik me zaterdag maar eens helemaal in ga pakken met weet ik het veel, zodat ik niks voel van die beesten. En ojaaa, de football coach vroeg aan mij of ik de ‘manager’ van het team wou worden, dat houd dus in dat je de ballen moet verzorgen, zorgen dat alles compleet is en je gaat elke week mee met de boys en cheerleaders in de bus. Het is blijkbaar een eer als je word gevraagd, en het lijkt me ook wel leuk opzich. Maar ik heb het afgewezen, omdat je dat elke vrijdag moet gaan doen en ik anders nooit met mijn gastgezin kan kijken of andere dingen kan doen :)


Dus tja, dit was weer een paar dagen van mijn Amerikaanse leventje. Ik geniet echt elke dag hier en verbaas me nog steeds om zo veel dingen hier, wat ik alleen maar leuk vind. Ik heb nog steeds geen last van heimwee gehad, dat komt denk ik ook omdat ik gewoon te druk ben om over zulke dingen na te gaan denken of heb ik het gewoon niet leuk thuis in Nederland. Haha, maar ik denk niet dat het daar aan ligt ;) Mijn engels gaat elke dag weer wat beter en het voelt al erg normaal. Tot de volgende blog!


xxxxxx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!