roannebonke.reismee.nl

HOMECOMING!

Hey!


Met mij gaat nog steeds alles super goed. Ik heb het zo naar me zin en kan niet vaak genoeg zeggen hoe blij ik ben met mijn gastgezin ben en dat ik in Mound City woon! Bereid je maar alvast voor op een laaaaaaang verhaal, dus neem je tijd haha, er is veel gebeurd :)


Maandag 7 oktober waren we vrij van school en s’avonds hadden we een wedstrijd! En we hebben de wedstrijd gewonnen! Dinsdag werden er foto’s gemaakt voor de krant van alle queens and kings voor homecoming en woensdag werden Janine en ik geïnterviewd voor de krant! Eerlijk gezegd kom je hier mega vaak in de krant te staan, ik sta hier nu al vaker in de krant dan dat ik ooit in Denekamp in de krant heb gestaan denk ik haha. Ik heb gisteren de artikel gelezen, en ze hebben het een beetje verprutst, want ze hebben de gastgezinnen omgewisseld en de leeftijden zijn verkeerd, maaaar ik vind het leuk dat ze zo veel interesse hebben en dat ze dit allemaal doen voor ons! :) Donderdag was de suuuper belangrijke volleyball game! Ik was voor de eerste keer echt wel zenuwachtig de hele dag. Eerst speelde junior varsity en daarna konden wij beginnen. Kim, mijn hostmom, heeft alles gefilmd! Het filmpje kun je vinden op youtube; Kim Ireland Panthers, het eerste filmpje zijn wij! Het was echt geweldig, alle footballboys waren bijna verkleed, iedereen schreeuwde en juichde. En jajaaa.. we hebben gewonnen met 2-1!! awesome, wat waren we blij haha :D


Vrijdag was iedereen nog steeds happy van de wedstrijd en na de training heb ik snel gehaaast om samen met Lena en anderen naar de football game te gaan! Na een uurtje rijden, waren we er eindelijk en waren we ook verdwaald. We gingen maar hulp zoeken bij de schoolbus die we zagen en daarna hebben we t ook eindelijk gevonden haha, en jaa ook zij hebben gewonnen!


Zaterdag hadden we een volleyball toernooi in Kansas! Om half 8 zaten we alweer in de auto, na een nap, leek het toch maar 5 minuten in plaats van 1.5 uur haha. Het zou een lang toernooi worden met veel wedstrijden. Dit toernooi word georganiseerd zodat je tegen andere teams volleybalt, maar nog steeds moesten we tegen 2 teams volleyen waar we ook mee in de compitie zitten. We hebben alle 6 wedstrijden geworden met 2-0 en waren dus Riverside Champions!! vorig jaar werden ze 3e, dus we zijn een echt beter dan vorig jaar! En we hebben een nieuw record, 23-5, 23 gewonnen wedstrijden en 5 verloren! De laatste wedstrijden zijn al bijna, huilen huilen huilen :( Na het volleyen beginnen ze namelijk met basketball, waar de junior high nu al mee is begonnen. Dus ik ga na dit volleyseizoen proberen te basketballen haha, jaja dat word nog heel interessant voor mij. Iedereen begint hier met basketball wanneer ze 6 jaar zijn, dus jaa, dit is mijn eerste jaar. Gelukkig heb ik goede hulp van mensen hier die mij nu al helpen met basketball! maar dus ja, we hebben nog maar een paar wedstrijden en dan is volleyball afgelopen! en een teamgenootje van mij en daar de vader van, is helemaal van het volleyen, en ik was erg geinteresseerd om bij een travel team te volleyen. Hij kent al die mensen, dus hij heeft me wat info gegeven en sprak met een paar teamgenoten van hem, die coaches zijn bij een travel team. Dus na de laatste wedstrijd zaterdags, kwam hij er aan lopen met een vrouw, die dus ook een coach is bij die club, maar dan voor de jongere kinderen. Ze was erg enthousiast en het blijkt dus, wat ik later hoorde, dat ze me heeft gefilmd tijdens de 1e en 2e wedstrijd! whaa, Matt (de vader van mijn teamgenootje) wou dat niet tegen me zeggen. Wat alleen maar beter is, want anders speelde ik waarschijnlijk verschrikkelijk haha. Gisteren heb ik Matt weer gesproken en hij sprak met de coach, die interesse in me heeft, en hij was erg enthousiast en wil dat ik graag naar de tryouts kom! Dus ik heb me gisteren ingeschreven voor de tryouts begin November! Best wel gaaf en heb er zin in! Het niveau is hoger, de coaches hebben echt verstand van volleyball en alle meisjes zijn daar voor 1ding, om te volleyballen. Dus ik hoop dat alles door kan gaan en dat de tryouts me bevallen :)


Zondags zijn we de hele week wezen shoppen! want jaaaa, Homecoming komt eraan. De meestse queens dragen een zomerjurkje, dus ja ik moest er ook maar aan geloven. Roanne in een jurk komt amper voor, dus dit was wel erg uniek. We hebben de alle winkels afgezocht en gelukkig heb ik wat leuks gevonden, wat ik aan kan doen tijdens de parade!


Maandag 14 okotber, HOMECOMING WEEK whoeehoeee!!


De eerste dag van de homecoming week gingen we naar de Renaissance Festival! Een watte festival? Ja dat dacht ik ook de eerste keer. Maar je hebt vast wel eens op televisie of in een film van die maffe mensen gezien die zich gedragen alsof ze in de middeleeuwen zitten, andere kleren aan hebben en met elkaar gaan vechten. Nou ja, daar was ik dus! We gingen met de Artclub, ongeveer met 60 mensen naar Kansas City om naar de Renfest te gaan. En wat heb ik gelachen, haha. Die mensen zijn awesome, ze zitten helemaal in hun rol en gebruiken ook andere accenten. Het was een soort dorp iets, waar alles zich afspeelde. Je kon pijl en boog schieten, wat ik heb geprobeerd te doen (geen groot succes), tattoo’s laten zetten, voorwerpen met kaarsvet maken en weet ik veel wat nog meer. Het was echt gaaf om dat mee te maken!


Met homecoming heb je elke dag een andere thema op school, waar je je naar kleed. Zo was er maandag tape day. Hier hebben we niet veel van meegekregen omdat we in Kansas waren. Maar een leraar van mij, en zijn zoon, is helemaal fan van mij haha. het is echt een schatje, Mr. Osburn zei dat hij nummer 13 op zijn rug had getaped omdat ik nummer 13 ben met volleyball haha.


dinsdag fake injury day. blauwe ogen, nep bloed en pleisters zag je de hele dag. De school is helemaal versierd in het paars en iedereen is gewoon blij en vrolijk, want dit zijn een van de leukste dagen op school! woensdag moest je verkleed als in de 80’s, sydney en ik hadden de wekker vroeg gezet, want we gingen onze haar krullen. Iedereen zag er awesome uit haha, wat een maffe bende.


Donderdag kon je verkleed gaan als je favo acteur/actrice, ik had me eens flink verslapen, dus ik ging die dag niet verkleed haha. S’avonds hadden we onze laatste home game en het was dus senior night! Voor de wedstrijd moesten de seniors met de ouders naar voren komen en werd er iets over hun gezegd, dus ik ging met mijn hostparents naar voren en we kregen een bloemetje. Omdat het best wel emotioneel is voor de ouders en de senoirs, begonnen dr ook wel best veel te huilen. Ik had het drooggehouden, tot dat Sydney me een knuffel gaf en begon te huilen. We moesten tegen het slechtste team volleyen, dus we hadden makkelijk gewonnen, ook al speelden we verschrikkelijk. Na de wedstrijd hadden we een bonfire bij het parkje! Alle ouders, footballboys, volleyballteams, leraren en studenten kwamen en we hadden een BBQ. De football jongens werden allemaal opgenoemd en de coach begonnen dingen te vertellen over het team. De cheerleaders hadden nog een spel georganiseerd voor de jongens en later stoken ze het vuur aan. Het was erg leuk en ik vind het vooral weer bijzonder dat er zoveel mensen er naar toe gaan, ik denk echt dat dat Amerikaans is en vooral omdat het zn klein dorp is. Na de bonfire gingen we naar huis, om ons om te kleden voor Tping! Om 10.30 hadden we afgesproken bij de parkeerplaats bij de mac met 20 andere meisjes. Ik zal even uitleggen wat Tping is; De cheerleaders organiseren dit en bijna alle meisjes van de school doen mee. Je gaat alle huizen van de footballboys en coaches versieren met wcpapier, je steekt vorken in hun tuin, je schrijft op de ramen en je ‘taped’ de trucks/auto’s. Het was echt awesome haha, ik snap niet waarom we dat niet hebben in Nederland. De jongens en ouders weten dat we komen, maar ze doen er niks aan. De jongens proberen de trucks ergens anders te parkeren, maar zo zijn dr ook moeders die ons dan opbellen en zeggen waar hun truck staat haha, geniaal. Maar dr was ook een schrik momentje, want ze jongens weten dus dat we komen, zo kwamen we dus bij het eerste huis aan en zagen we opeens een slang. Wij schreeuwen, gillen en foto’s maken, komen we dr achter dat het nep is haha, en zo hadden we ook met een even iedereen wakker gemaakt :p Bij een andere huis waar een tweeling woont en een senior, wouden we beginnen bij de auto’s, zij hadden dus van die vuurwerk dingen onder de autos neergelegd, dus toen we beginnen, gingen al die klappers af. Mean, ik schrok me kapot, allemaal rook en ik zag niks haha. Die moeder had een doos met koekjes voor ons klaargelegd en begon midden in de nacht voor ons warme chocolademelk te maken, super lief :) Het was mega koud, dus dat konden we wel gebruiken. Niemand is verder gewond geraakt, behalve dat Kendey, tegen een truck is aangereden van iemand en haar lamp kapot was. Best wel netjes dus haha. Tegen 3uur waren we eindelijk thuis en om half 8 ging weer het wekkertje voor school, heeeerlijk dus.


Vrijdag ging iedereen in het Paars, want dat is de kleur van onze school! We hadden 2uur les en daarna moesten we beginnen met het versieren van onze aanhangers. De thema is commercial, dus elke klas had een truck met een aanhanger erachter en die moest je dus versieren naar je eigen commercial voor de parade. De seniors, hadden een BBQ erbij en iedereen had wat meegenomen. Dus het was erg leuk! De queens en kings mochten tegen 11.30 naar huis om naar huis te gaan en klaar te maken voor de parade. Ik en Janine zijn dus snel naar huis gegaan, hebben wat gegeten, haren gekruld, jurk aangedaan en hopsa we moesten om 13.30 weer op school zijn omdat om 14.00 de parade begon! De parade was echt grappig, alle inwoners van het dorp komen kijken, het is een optocht met allemaal trucks en aanhangers met de klassen erachter, de queens en kings, de brandweerauto’s met alle football jongens erop en de band. We moesten naar iedereen een beetje zwaaien en ze begonnen allemaal fotos te maken, best wel raar, want je kent de meeste mensen niet eens :p Ook al was het erg koud, ik vond het echt super gaaf om dat mee te maken! na de parade ging iedereen naar de gymzaal toe, wat de cheerleaders helemaal versierd hadden. De King en Queens werden weer omgeroepen en er werd wat verteld over jezelf. Best wel awkward, want ik had mega hoge hakken aan en was dus groter dan iedereen op 2 jongens na. Dus niemand snapte waarom ik hakken aan had, omdat ik al zo groot ben (hier in Amerika dan) haha. Dus ja, het zal er vast wel een beetje raar uit hebben gezien, dat ik met een andere jongen liep, die echt wel wat kleiner dan mij was. De jongere kinderen op school hadden hun eigen commercials gefilmd en die werden afgespeeld en ondertussen werden er verschillende spellen gedaan met de football jongens en coaches. tegen 4 uur waren was het over en gingen we naar huis. En om 6.15 moesten we weer bij het football field komen en om 7uur begon de wedstrijd. De Queens werden met een golfkarretje naar de ‘kings’ gebracht en 2 andere seniors. Het was meeeeega koud, en wij hadden allemaal een zomerjurkje aan, het was ongeveer 5 graden, dus echt niet te doen. Maarja ik had extra dat jurkje gekocht, dus ik moest en zal dat jurkje aan doen die avond :p Er werd weer iets gezegd over iedereen en daarna kwamen alle fototoestellen dr aan, sjonge jonge, het leek wel of je beroemd was ofzo haha. Na bijna blauwe lippen van de koudheid hadden ze speciale stoelen voor ons neergezet die de jongere kinderen versierd hadden, dus met onze VIP plekken gingen we de wedstrijd kijken met veel dekens om ons heen en warme chocolade melk. We hebben dik gewonnen! en daarna gingen we snel naar huis toe, om me om te kleden en klaar te maken voor de ‘homecoming dance’. Colton haalde me een uurtje later op mijn zn auto en daarna gingen we naar school. De gymzaal was weer omgebouwd, zodat we konden dansen en weet ik veel wat konden doen haha, dr was een DJ, dus ‘t was erg gezellig! En ja, ook roanne had dr eerste echte ‘dans’. Janine en ik vonden het nogal awkward, maarja iedereen deed het zowat. Dus op een gegeven moment kwam er zn rustig sloom liedje op en begon iedereen elkaar op te zoeken, ik was van plan om alvast naar de stoelen te vluchten, maar daar was het al te laat voor :p Colton had me al gevonden haha. Nja daarna weer party gemaakt, hoewel het wel vet raar is, want ja je mist de borrels opzich wel :p het klinkt dom maar om bij een feest alleen water te gaan drinken en frisdrank.. jaa dat is een beetje nieuw voor mij :p Maarja alles voor een Amerikaanse experience he haha. Na de dance gingen we met bijna de hele klas naar St. Joe, om wat te gaan eten bij Ihop! Tegen 4uur waren we eindelijk thuis, want het duurde giga lang voordat we eindelijk alles kregen. Dus zo heeft iemand daar naar toe gebeld de volgende dag en nu krijgt iedereen een giftcard, om daar een keer gratis te gaan bunkeren daar, heeeuj.


Zaterdag werd ik wakker tegen 2uur een keer ontwaakt. Ik heb de hele dag niks gedaan, wat me echt mega goed beviel! Zondag moesten we om 07.30 weer opstaan want Kim, Sydney en ik gingen naar Mizzou College in Columbia, Missouri om een volleyball wedstrijd te kijken. De college is de grootste universiteit van Missouri en we kregen na de wedstrijd een rondleiding van de zus van Tess (teamgenootje). De wedstrijd was mega machtig, we speelden tegen de nummer 2, Florida. Iedereen is verkleed in het Geel, de mascotte een tijger is ofcourse aanwezig, cheerleaders en allemaal gekke studenten die dingen op hun buik hebben geschreven en gesminkt. Toen Mizzou bijna de eerste set had gewonnen, viel Syndey en mij op dat we aan de overkant jongens zagen die bijna niks aan hadden haha. Bleek dus dat ze 24 kledingstukken aan hebben, en na elke punt kleden ze wat uit. En ja, Mizzou won met 3-1, dus wij hadden een mooi uitzicht 3 keer haha. En even voor de details het was een zwemploeg, dus je kon de blokjes buik zien, ook al zat er een volleyball veld tussen, niet verkeerd dus op een zondagmiddag haha. Maar de wedstrijd was mega gaaf, iedereen juichen, schreeuwen en gek doen! Na de wedstrijd kregen we dus een korte rondleiding door de campus en dat was echt gaaf. Ik wens dat ik zo goed kon volleyballen dat ik een scholarship krijg voor het volleyball team en daar kan studeren. Daarna zijn we naar een heilige plek geweest genaamd ‘Hot Box Cookies’, de cookies hier in Amerika zijn mega lekker, dus moet je na gaan hoe goed deze koekjes zijn. Zo was er dan ook een rij van 30 minuten, maar het was het waard, ik heb van de koekjes genoten :p


Maandag was het weer een normale dag op school, zonder gekheid en weet ik veel. En weer met lambal leerlingen met trainingsbroeken en truien. S’avonds hadden we onze laatste ‘compititiewedstrijd’ en we hebben 2-0 gewonnen!.. en volgende week hebben we districts, en als je daar verliest, lig je eruit en is het seizoen afgelopen :( We zijn gelukkig conference champions, dus 1e van iedereen. Dus als het goed is hebben we een vrij makkelijke eerste wedstrijd. Zo gaan we maandag naar een wedstrijd toe met het team, om te kijken welk team daar wint, want daar moeten wij tegen spelen volgende week woensdag!


Gisteren was het weer een normaal dagje school met training. En donderdag hebben we eerst om 06.30 training en dan een half dagje school en vrijdag hebben we de hele dag vrij, we hebben alleen training om 09.30! Fijn fijn. Hoewel in Nederland iedereen vakantie heeft de hele week, ben ik erg blij met deze twee dagen :) Vrijdag is het senior night voor de Cross Country, Football boys en Cheerleaders. We spelen een heel belangrijke wedstrijd, het andere team heeft nog niet verloren, en wij ook nog niet. Dus wie deze wedstrijd wint, is 1e en gaat sowieso naar State! Het is thuis, dus het word vast mega druk! zondag gaan we naar de Chiefs whoehoee, het is de officiele footballteam hier in Missouri! En ook zei hebben nog niet verloren, dus het word hopelijk weer een mooie wedstrijd! We vertrekken zaterdags al, en overnachten ergens. Dus ja ik heb een mooi weekend dacht ik zo!


Dit verhaal is echt te lang geworden.. maar ik heb het mega druk gehad. De volgende beloof ik jullie dat het wat korter word :p Oja, ik mis de pepernoten wel hier.. dus als niemand wat te doen heeft of pepernoten te veel over heeft. D’r is iemand hier in Amerika die naar pepernoten verlangt.. even een kleine hint voor jullie mensen ghehe.


xxxxxx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!