roannebonke.reismee.nl

Thanksgiving, black friday and snow!

Hey,


hoe gaat het daar? Iedereen al in de kerststemming? Hier is het al een en al kerst, lichtjes en muziek!


zaterdag 16 november was de Lock-in, we hadden wat presentaties, deden dingen voor het goede doel, en een beetje niks doen. We kwamen tegen 7 uur weer thuis, dus toen ben ik liggen slapen de hele tijd en tegen de middag had ik training met de Track leraar voor de discus en shotput.


Maandag en dinsdag hadden we niet veel bijzonders, school en daarna bball training. Woensdag 20 november ging ik naar Fayette met Kim om de college te bezoeken. We kregen een prive rondleiding, gingen eten met de coaches, praten met de leraren en daarna ging ik mee training met het team daar en met 3 andere meisjes van een High School. Het was erg gaaf om dat allemaal mee te maken! en vooral als een exchange student, want niet iedereen krijgt de kans om dat te doen. we waren tegen de middag klaar en gingen daarna richting kansas city, want jaja we gingen langs bij de world market! awesome, ik heb daar echt bijna alles een knuffel gegeven van blijheid haha. Dus voor 30 euro nederlandse producten gekocht daar. Toen ik afscheid kon nemen van de winkel daar, gingen we verder, want ik had club volleyball training tegen de avond! Training was erg leuk, het team bestaat uit 8 personen en we hebben 1 coach en 2 assistent coaches.


Donderdag en vrijdag heb ik m’n pakketje ontvangen van mijn ouders! pepernoten, chocoladeletters, kinderchocolade, kleren en meer spulletjes!


Zaterdag 23 november had ik van 10.00 tot 12.00 weer volleyball traning. Zondag was weer een zondagje chillen denk ik, ik weet zo niet meer wat ik allemaal doe ;p


de week van maandag 25 november hadden we maar 2 dagen school! want we hadden Thanksgiving break, iedereen was erg excited! dinsdag 26 november weer een dagje school en tegen de avond hadden de jongens en meisjes bbal teams een scrimmage. omg, ik was zo zenuwachtig, gewoon omdat ik ‘t zuur vind om bbal te spelen en dat er ook nog eens mensen waren die gingen kijken. Gelukkig speelden we niet zo lang, maar tegen de 2e helft, had iemand een fault en moest ik dus 2 free throws doen, haha. ze floten dus, en iedereen ging links en rechts staan, en ik dacht okeeee, kendey moet dit gaan doen. maar toen keek iedereen mij dus aan, haha. kwam de scheidsrechter naar me toe, uuh jij moet schieten, dat weet je? en ik zei neeeee, kan iemand anders dat voor mij doen?! mja, dus de eerste heb ik even flink gemist, maar de tweede was gelukkig wel raak. gelukkig weet nu iedereen ook meteen dat basketball niet echt mijn sport is :p


Woensdags waren we vrij en donderdag was het eindelijk Thanksgiving! voor ontbijt muffins gehad haha en hebben we the Macy’s day parade gekeken samen. Tegen de middag heb ik pepernoten gebakken en ik had koekjes gemaakt in de vorm van een nederlandse windmolen, mam had dat in ‘t pakket opgestuurd. dus ze waren in de oven en ik was in mijn kamer, en opeens hoor ik wat, ga ik naar de keuken, staat alles helemaal blank, allemaal rook en de koekjes helemaal zwart haha, de geur was overal door t huis te ruiken ;p s’avonds gingen we naar familie, en wat veeeel eten, sjonge jonge. dus ja daar ben ik wel achter gekomen, het is samen zijn met je familie en zoveel eten als je kunt! ik denk dat ik deze feestdag maar mee neem naar Nederland :) Toen we thuis waren heb ik even een powernap gedaan, want tegen 12uur snachts kwam Taylor me ophalen, want we gingen Black Friday shoppen! we hebben gewinkeld, gegeten bij de mac/ waar het pokke druk was, ik bedoel alles was bommetje vol, en toen weer gewinkeld in de mall. Tegen 4 uur gingen we in de rij staan voor een winkel wat om 5uur open ging, sommige mensen stonden daar al sinds 1uur ofzo, hadden slaapzakken mee en dekens. want jaa het was super super koud. na een uur was ik dan ook bevroren en super blij dat we naar binnen konden! ik moest van mezelf wat kopen in de winkel daar, want ik kon er niet mee leven dat ik daar bijna doodvroor, en niks kocht. duss ik heb mijn eerste kerstcadeautjes al binnen! We hebben in de rij gestaan voor uur, en toen gingen we richting huis! ik was om kwart voor 8 thuis en had 1.5 uur slaap, want dan ging mijn wekker weer. want ik ging weer winkelen met Janine, Dillon en Colton haha. We waren onderweg, toen opeens de auto een mega vaag geluid maakte, en toen we achter ons keken, was alles zwart. Wij dus stoppen aan de kant van de weg, bleek dus dat er een heel groot onderdeel gewoon verdwenen was onder de auto haha, ik heb me doodgelachen. want de auto zag er al niet echt wauw uit.. maarja, wij dus wachten, kwam er ook nog politie langs. ik wou nog aan ‘m vragen of ie donuts eet en slaapt tijdens t werken, wat je altijd ziet op tv, maar dat was ik vergeten te doen jammer genoeg ;p dus een heeeeel gedoe, andere auto geregeld, naar een andere stad moeten rijden, we hebben er 4 uur over gedaan voordat we eindelijk in St. Joe waren, wat eigenlijk maar 45 minuten moet duren. We hebben gelukkig wel gewinkeld! Tegen de avond hadden we een afscheidsfeestje van Trevor, een neef. Die gaat voor 3/4maand weg omdat ie naar het leger gaat.


Zaterdag 30 november, vertrokken we vroeg naar familie van Donnie. Na 3uur rijden waren we er eindelijk en had ik mijn ‘2e thanksgiving’! Ze hadden weer allemaal lekker voedsel en de toetjes zijn gewoon te goed haha. Heb weer nieuw familie ontmoet en we vertrokken tegen de namiddag weer! want ik had s’avonds een bday party van Hillary. Het is wel raar dat je opzich hier niet uitgaan ofzo met hun verjaardag en al die dingen. Hier zitten ze gewoon bij elkaar en gaan ze films kijken enzo! Zondag’s zijn we weer naar de kerk geweest en daarna hebben ze de kerstboom opgezet en de kerstverlichting gedaan! ik ben helemaal klaar voor de kerstverlichting, kerstboom, warme chocolademelk, kerstmuziek en sneeuw!


Maandag 2 december, begin de basketball toernooi bij ons op school. Alleen de varsity teams doen mee, en ik zit in de Junior Varsity, dus ik hoefde (gelukkig) niet te spelen! alle scholen in de omgevingen doen mee, dus het was elke dag wel druk op school. Maandag moest ik helpen met drinken en eten verkopen, en daarna moest ons team spelen, ze hebben gewonnen! Dinsdag en woensdag waren normale schooldagen en na school heb ik getraind voor de discus en woensdags had ik club volleybal training.


Donderdag was het dan eindelijk sinterklaas! Op school hadden ze er veel vragen over, wat wel grappig was haha, en ik heb pepernoten meegenomen, wat ze echt super lekker vonden allemaal! Tegen de avond heb ik een echte Nederlandse maaltijd gekookt, stamppot wortel! Natuurlijk hadden ze ‘t nog nooit eerder gehad of gezien, dus de eerste reactie was; is dit hondenvoer?! maar ze vonden het erg lekker haha. En toen zei mijn gastmoeder opeens dat er een cadeautje onder de kerstboom lag, want ‘sinterklaas’ was langsgekomen. ik heb een fotolijst gekregen met veel foto’s, snoep en iets van mizzou! echt super lief van ze. Ik had voor ze allemaal een chocolade letter en een brief, wat ik eigenlijk in hun schoen wou doen, maar omdat de hond hier nog graag alles eet, heb ik het maar op bed gelegd haha. En ze waren erg blij met hun eerste echte chocolade letter!


Vrijdag hadden we school en een pep-rally, want de jongens en de meisjes team stonden in de finale! Vrijdag avond moesten ons team spelen, het was super spannend, maar ze hebben net verloren met 50-53.. Zaterdag had ik om 8.00 tot 10u volleybal training en daarna haalde Janine en haar gastmoeder me op, want we gingen winkelen in Weston! een super leuk dorpje met allemaal verschillende soorten winkeltjes, zo was er een Western winkel, chinees winkeltje en allemaal boetiekjes. Tegen 2/ 3 uur werd ik opgehaald door mijn m’n gastouders en sydney want we gingen naar columbia, naar de Mizzou volleybal game! Het was weer druk, met allemaal cheerleaders en alles, maar ze hebben jammer genoeg verloren! ze hadden 34 gewonnen wedstrijden en dit was hun eerste verloren wedstrijd, en nu is het seizoen over.. Mizzou is een college, en na de wedstrijd ben ik in een studenten huis geweest, wel grappig om dat te zien. We kwamen tegen half 2 s’nachts terug en vandaag toen ik wakker werd, was alles wit! yeaaah het was eindelijk aan het sneeuwen! Het is hier namelijk knettertje koud, tegen -15 en er was geen sneeuw te bekennen, snapte er niks van. Maar vandaag was dus eindelijk alles wit. Tegen de ochtend zijn we naar de refuge geweest, want ze hadden een eagle show,maar dat hebben ze gecancelled. Het is dit weekend de eagle weekend, dus we kunnen ze deze week zien. Jammer genoeg konden we niet meer naar de show, maar we hebben zelf een beetje rondgereden, en ik heb eagles gezien! ze zijn echt indrukwekkend, ik wou dat wij zulke vogels hadden in nederland. Tegen de middag ben ik naar Janine geweest en hebben we de sneeuw uitgetest met de slee haha, wat niet z’n groot succes was. Daarna hebben we de eerst aflevering van harry potter gekeken en zit ik aan de keuken tafel te wachten tot de pizza’s klaar zijn die we hebben besteld, fijn amerikaaans dus.


Woensdag heeft mijn coach een mail ontvangen van een college hier 30min vandaan, en ze schreven dat ze geïnteresseerd in me waren en of ik naar een volleyball tryout wil komen! dus waarschijnlijk ga ik woensdga naar st. Joe voor een tryout! Dus dat is wel gaaf. Vrijdag ochtend vertrekken Kim, sydney en ik naar St. Louis (7/ 8 uur rijden!!) voor de all-state honer wat ik zaterdags heb. Omdat ik all-state heb gewonnen met volleyball, hebben we zaterdags ochtend een training met de andere all-state spelers, smiddags een wedstrjd waar de seniors tegen elkaar spelen, dus ik ook :D en tegen de avond hebben we een etentje en worden de ‘awards’ uitgereikt! Dr komen veel scouts kijken enzo en alles! heb er echt zin in. We gaan vrijdag naar de stad, zodat ik daar wat van kan zien en dan overnachten in een hotel. En voor de rest van de week heb ik geen idee wat er gaat gebeuren. Ik hoop eigenlijk dat ik morgen een smsje krijg van school met het bericht dat we sneeuw vrij zijn! haha.


Ik zal wat vaker schrijven, want mij verhalen waren wat te lang elke keer.. maar omdat je 't nooit weet met mij, zeg ik alvast; Merry Christmas and a Happy New Year! :)


xoxox

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!