roannebonke.reismee.nl

FLORIDA!

Hey hey,


Ik zit nu alweer in de auto richting het koude Missouri. We zijn een paar uur geleden vertrokken, dus we hebben nog wat uren te gaan, aangezien het een 22 uur trip is. Nadat we kerst hadden gevierd met de familie, vertrokken we fijn naar de zon! :D Kim’s moeder heeft een appartement in Florida, waar ze elk jaar 3 maanden woont. Het in soort Golf Park met allemaal (rijke) oudjes :)


Maandag 23 december, was het dan eindelijk zo ver. Alle tassen ingepakt, auto was bommetje vol en iedereen had een goed humeur, ondanks het vroeg was. Oja, als je denkt een 22uur trip?! Waarom gaan ze niet vliegen? Mijn gastgezin gaat meestal vliegend, maar ze wouden me graag meer van Amerika laten zien! Dus ik vond het alleen maar gaaf, ik kan nu al Illionois, Kentucky, Tennessee, Georgia en Florida bij mijn ‘staten’lijstje schrijven. En we rijden nog door Mississippi en Alabama morgen of overmorgen! Nadat we de hele dag hadden gereden bleven we overnachten in Nashville. S’avonds hebben we gegeten bij de Hard Rock Cafe en zijn de stad doorgelopen. Het was echt een mega gave stad, overal had je cafétjes en bandjes die gingen optreden. Nashville staat bekend om alle artiesten die daar komen optreden, beginnende artiesten komen naar deze stad toe, om bekend te worden.


Dinsdag 24 december; in de ochtend gingen we nog even naar de stad om de laatste foto’s te maken en daarna vertrokken we weer, het zou een laaaaange dag worden. We probeerden bij elke staat bijna een foto te maken en tegen de avond kwamen we eindelijk in FLORIDA! Sydney wil graag naar de universiteit van Florida als ze klaar is met High School, dus we zijn daar gestopt en hebben even rondgekeken op de campus. De campus is erg mooi en super groot! En je denkt als je in de staat bent, dat je zo bij je bestemming bent.. Maar Florida is zo groot, en wij zaten helemaal in het zuiden, Naples. Dus ongeveer tegen 1.00 kwamen we aan. Het appartement is echt mega mooi en luxe, alles is zo mooi verzorgd en de huizen zijn zooo groot. En dan moet je denken dat mensen daar alleen maar tijdelijk in wonen, dus alleen de winter, als ik later te veel geld heb weet ik wel waar ik naartoe ga in de winter J


Woensdag 25; STRAND! Jaaa, eindelijk konden we de zee zien. Eerst even foto’s gemaakt om mijn familie jaloers te maken, en daarna hebben we chill de hele middag op het strand gelegen. En ja, het strand is echt wit en de zee is helder blauw! En ik heb dolfijnen gezien, ik had ze wel eerder in het wild gezien. Maar deze waren echt zo dicht bij! Oja, wat we toen ook bijna vergaten was dat het Kerst was haha. Dus we wouden wat gaan eten, maar alles was dicht of het was vol. Dus wat is niet meer Amerikaans dan de kerst maaltijd doorbrengen bij de Sonic (een soort MacDonalds haha). daarna zijn we wezen mini golfen!


Donderdag 26; De everglades en alligators stonden vandaag op het lijstje! We hadden reserveringen gemaakt bij zn alligator man haha, die z’n bedrijf daar had. Eerst legde hij dingen uit over de everglades en toen hebben we de alligator vastgehouden! We vaarden 1.5 uur lang met zn boot met z’n mega groot rondwaai ding, (heb geen idee hoe dat heet ;p maar het was mega gaaf! De everglades is zoooo mooi, echt waaauwie. Als je een dierenvriend bent moet je dr sowieso naartoe, dus kirten jij moet daar echte en keer naartoe gaan, het is een dieren paradijs:) En ja we hebben echte alligators gezien en van zulke wasbeertjes. D’r zijn ook panthers en langs de wegen staan ook allemaal borden van ‘panthers oversteek pad’ enzo, ik dacht eerst dat dat voor de grap was, maar het blijkt dus dat het echt is haha.


Vrijdag 27; MIAMI! Jaaa, ik ben in miami geweest. En eerlijk gezegd klinkt het gaver allemaal dan het is, er is veel armoede en veel wijken waar je liever niet wilt lopen in je eentje, maar dat zie je natuurlijk niet allemaal in de films en tv shows. Maar we zijn naar z’n winkelstraat geweest waar ze allemaal kleine winkeltjes hadden en daarna zijn we naar de Hard Rock cafe geweest! Jaja, ik wil naar zo veel mogelijk hard rock cafés gaan in Amerika! Toen we richting het strand gingen begon het opeens te regenen, huilen:( maar ik had al gezegd, het maakt me niks uit of het regend, onweert of sneeuwt, roanne gaat de zee in in Miami Beach. En dat heb ik ook gedaan! Het waaide knettertje hard, en het regende een beetje, dus niet echt een waaauwie ‘strand dag’, maar het was het zekers waard! Oja overal zie je chinesen, ik weet niet waar die mensen vandaan komen, maar ze zijn ooooveral. Dus ja het was echt een mega drukke bende, met erg veel toeristen. Ik had een ding wat ik echt super graag wou gaan doen in Miami, en dat is naar Miami Ink! Kirsten en ik kijken de show altijd, en ik moest er gewoon naartoe haha, dus we gingen maar op zoek, nadat ik de eerste keer de shop had gemist, en we weer het rondje opnieuw moesten gaan doen, ben ik naar binnen geweest en hebben we foto’s gemaakt! Wat echt gaaf was :D áls ik een tattoo ga nemen, ga ik naar Miami toe en laat ik de tattoo daar zetten ghehe! Ook zijn we naar de ‘DASH’ winkel geweest van de kardashians. We zijn nog even rondgelopen en toen gingen we weer richting Naples, nadat we 2uur in de file hebben gestaan.Miami is erg gaaf maar het kon niet tippen aan New York, wat nog steeds mijn favo stad is. Tegen de avond gingen we naar vrienden van Kim’s moeder, we zijn daar even gebleven en toen naar huis gegaan.


Zaterdag 28; Deze dag hadden we niks gepland en hebben we niet veel gedaan. Het was warm, maar de zon scheen niet.. ik weet niet precies wat er aan de hand was, maar we hebben niet zo veel zon gehad :( We zijn naar het zwembad geweest en hebben chill gebubbeld in de hottub. Ik heb nog met Rosan geskypt en tegen de avond nog naar een mega sportwinkel geweest. En daarna begonnen we al met het inpakken van onze koffers.. Op de planning stond dat we de volgende dag, Zondag 29e, met de boot rond gingen varen. Maar we werden vanochtend wakker en het regende knettertje hard.. Dus dat bootje varen ging niet meer door. We zijn nog wel naar z’n eilandje iets geweest met een strand, de strand staat bekend om zijn schildpadden. Nadat ik echt mijn ogen uit heb gekeken, door alle mega mega grote huizen, hebben we ook nog 3 schildpadden gezien haha. Heel Zuid-Florida is een en al miljonair ofzo, op het laatst kijk je niet eens meer om naar een Porsche omdat je ze zo veel ziet haha. Daarna zijn we weer terug gegaan, hebben we alle kamers enzo schoongemaakt en koffers verder ingepakt en nu zit ik dus alweer in de auto terug naar Missouri L We rijden vandaag, morgen en waarschijnlijk overmorgen, dus we komen op oudjaarsdag weer terug. En ja dat is al meteen anders dan normaal, want ik vind oudjaarsdag geweldig en nu zit ik de helft de dag in een auto.. Gelukkig ga ik wel tegen 7uur naar een party waar vrienden van school enzo allemaal zijn! En ik ben gewend om de hele dag met vriendinnen te zijn, tegen 12uur bij familie met vuurwerk, oliebollen en drankjes en dan uitgaan! Dat uitgaan gaat dus hier sowieso niet gebeuren haha en hier zijn we niet om 12u samen met de familie. Maar ey, nu zie ik dus ook hoe anders het is overal. Dus ik ben benieuwd hoe het gaat worden :)


En de tijd vliegt hier! Ik ben al 5 maand in Amerika, en heb nog maar iets meer dan 5 maand te gaan. Voordat ik het weet haal ik Lieneke alweer op in Kansas City! De eerste helft zit er al op en ze zeggen dat de tweede helft nog veel sneller gaat. En natuurlijk heb ik wel van die momenten van, kon ik maar gewoon even snel mee uit gaan met alle vriendinnen of samen s’avonds met familie bij elkaar zijn en jaaa ik mis zelf (soms) gewoon fietsen naar het dorp haha. Maar ik ben zo blij dat ik dit allemaal doe en je gaat alles zo veel meer waarderen, wat mijn ouders, zusje, vriendinnen en iedereen voor me doet. Nu zie ik ook dat alle normale en kleine dingen van thuis, wat je elke dag doet, eigenlijk de speciale dingen zijn. En hoe trots en blij ik ben dat ik in Nederland woon en ben opgegroeid!


Ik wens jullie allemaal een erg goed en gezond 2014! :D


Liefs xxx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!