roannebonke.reismee.nl

Jefferson City

haaaaai,


wat ik de laatste keer helemaal ben vergeten te vertellen is dat we maandag naar jefferson city zouden gaan! had al niet eens door dat we dat deze week gingen doen haha. we hadden namelijk maandag de hele dag vrij, omdat de leraren een vergadering hadden. en Kim had een meeting in Jeff City dinsdags en woensdags, en ze wou mij de capitol laten zien, dus gingen sydney en ik met haar mee! erg vevelend, wat nu hoefden we dinsdags en woensdags ook niet naar school! maar eerst zou ik wat vertellen over de bbal game 26 februari.


we hadden dus een erg belangrijke wedstrijd, en we speelden erg goed de eerste helft! jammer genoeg konden we dat niet doorzetten in de tweede helft en hebben we verloren :( dus dat betekend dat het basketball seizoen is afgelopen voor de meisjes.. donderdag na school gingen de meest meisjes naar track practice, en we hebben even heerlijk trappen gerend en moesten gewichtheffen. daarna snel naar huis gegaan, gedoucht alles en klaargemaakt, want de boys moesten basketballen. iedereen ging verkleed, dus zo ook sydney en ik haha. sydney had donnies referee shirt aan en taylor gaf zijn referee shirt aan mij haha, zonnebrillen op en hoppa zo gingen we dan maar naar de wedstrijd. de jongens hadden gewonnen! wat betekend dat ze zaterdags voor de championship moesten spelen. vrijdags moesten de meisjes spelen voor de eerste en tweede plek, emily moest ook spelen, dus ik ging haar aanmoedigen! wel in de verkeerde vak, want ik zat bij de tegenpartij haha. omdat iedereen de andere team ‘haat’ gingen de MC studenten verkleed als zwart en goud (de kleuren van de andere team, South Holt) Jammer genoeg hebben ook zij verloren van Nodaway Holt, maar het was een goeie game. Daarna gingen sydney en ik mee met Lily, want we gingen naar Jennifer met een paar mensen! hebben daar film gekeken, en gechillt, wat erg gezellie was :)


Zaterdag had ik geen volleyball training omdat 4 teamgenootjes naar New York gingen (voor school), mega chill, wil ik opzich ook wel weer naartoe ;p dus het was weer eventjes tijd om een keertje tot 10 uit te slapen, en toen ben ik maar mn kamer en badkamer gaan opruimen en schoongemaakt. mam, wat zou je trots op me zijn hier haha, roanne die gewoon de wekker zet om haar badkamer en kamer op te ruimen :) tegen de middag even een uurtje getraind met coach voor de discus, en om 4uur begon de bbal wedstrijd van de jongens. de wedstrijd was eerst om 6uur, maar omdat er kans was dat het weer ging sneeuwen, begint het 2 uur eerder. Sydney en ik hadden weer ons outfit aan, dus we waren weer klaar om de hele wedstrijd te schreeuwen en de boys aan te moedigen. het was zooo spannend, maar uiteindelijk hebben we verloren met 62-65.. wat betekend dat ook de jongens klaar zijn met basketball. iedereen was natuurlijk verdrietig, en het is echt kut om de jongens zo te zien. we hadden 4 seniors dit jaar, en dat betekend dat het seizoen nu over is, dus dat ze nooit meer basketball gaan spelen zeg maar, (alleen als ze een scholarship hebben voor bbal voor een university) we zouden eigenlijk tegen de avond naar Luke gaan, om een filmpje te kijken met vrienden, maar dat ging ook niet meer door.. Janine ging gelukkig wel met me mee naar huis, dus hebben beetje gechillt, maar ze moest al vroeg naar huis want het weer werd slechter.. nja slechter, iedereen overdrijft hier ook wel een beetje met dat gladheid enzo, laat iedereen gewoon op een fiets of lopend gaan inplaats van een auto, dan kun je ook nog eens ergens naartoe. maaarja, dat is amerika he ;p


zondag werd ik wakker, keek ik uit het raam en tadaaaa/ verrassing, er lag weer meer sneeuw! alles was weer helemaal wit. het was zelfs weer -10C brrr.. tegen de middag gingen kim, donnie, sydney en kevin naar de movie, maar ik bleef thuis en ben even gaan skypen! verder niet echt veel uitgevoerd, dus het was weer een laaange zondag.


maandag ochtend snel mn koffer ingepakt, en we vertrokken tegen de middag naar Jefferson City! onderweg even gestopt in St. Joe, want we moesten mijn jurk daar naartoe brengen, want hij moet wat kleiner worden gemaakt. Jeff city is ongeveer 3 uur rijden vanuit Mound City, dus dat valt nog wel mee. we kwamen tegen 5uur aan en gingen savonds uiteten.



Dinsdags eerst heeerlijk chill uitgeslapen, met het gevoel dat ik eigenlijk op school had moeten zijn. Daarna tegen 11 uur naar beneden gegaan en even op zn amerikaans pannenkoeken besteld! kim had een meeting in de ochtend, dus we gingen tegen de middag naar de Capitol! wat erg interessant was, in elke staat van Amerika hebben ze een Capitol, met een government natuurlijk en allemaal belangrijke mensjes. Kim kende een paar mensen daar, en we zijn bij hun op het kantoor geweest en daarna hebben we een soort prive rondleiding gehad! we gingen helemaal boven in de toren, waar we eerst 38390 treden voor moesten beklimmen, want het was zo steil. maar het uitzicht was echt gaaf! we stonden helemaal boven in, op het gebouw zeg maar. daarna hebben we allemaal belangrijke kamers gezien en zijn we naar het museum geweest. toen weer terug geweest naar het hotel, want er was een soort ‘feestje’. syd en ik stonden beneden te wachten, toen er opeens muziek aan ging en er allemaal mensen met maskers en weet ik wat begonnen te dansen haha. daarna was er een buffet iets en drankjes (waar ik niet zo veel mee te maken heb hier in Amerika..) tegen 9uur was het dan ook wel een beetje afgelopen en gingen we weer terug naar onze kamer, daar pizza’s besteld (haha een buffet is niet genoeg blijkbaar) en toen een filmpje gekeken!


Woensdags moesten we om 11uur uitchecken, dus we vertrokken tegen half 12 uit het hotel. We zijn naar een italiaans restaurantje geweest en heb waarschijnlijk de beste cheesecake ever gehad (pumpkin cheesecake, mm) nu ik het weeeer over eten schrijf haha, kom ik er achter dat ik mega blij ben dat ik zoveel sport hier, anders had ik er nu wel heel wat anders uitgezien :p we zijn weer naar huis gegaan, en kwamen tegen 5uur weer in Mound City aan, waar het weer aan het sneeuwen was. In Jeff city was het 10.5C en het zonnetje scheen, het voelde zo warm aan he, en dan kom je weer in Mound City en is het -6C. ben benieuwd wanneer de lente hier komt. Gisteren had ik ook weer volleybal training.


Ik moest me weer aan iedereen voorstellen vandaag, haha, ze hebben me blijkbaar gemist hier op school. en hoe vaag het ook klinkt, ik had wel weer zin om naar school te gaan en iedereen weer te zien! het word nog wat als ik hier van iedereen afscheid moet gaan nemen bleagh.. na school hebben we track practice, wat nu officieel is begonnen, dus ik ga waarschijnlijk morgen spierpijn krijgen. morgen is het alweer vrijdag en dan hebben we weer weekend! de week gaat snel als je maar 2 dagen naar school hoeft te gaan :) ik ga waarschijnlijk zaterdag avond naar een basketball game met syd, donnie en kim en daarna gaan we uit eten met de vrienden van donnie die daar scheidsrechters waren bij de game. en daaarna is het hopelijk niet te laat, en kan ik nog wat leuks gaan doen met vrienden!


Prom is al over een maand, whoehoe, I’m so excited! ik heb gelukkig mijn jurk al, dus coker kan nu zijn tux halen, want alle boys hebben de zelfde kleur in de tux als de jurk! we hebben al een afspraak gemaakt bij de kapper, dus zij komt waarschijnlijk een keertje langs, zodat ze kan zien wat ik wil gaan doen met mijn haar. Gisteren heb ik gezegd tegen mn volleyball coach of dat ik graag naar Colorado wil during spring break, en hij zei dat het wel goed was! omdat we eigenlijk een toernooi hebben, maar ze kunnen me wel missen dus :) dus we gaan 3 of 4 daagjes naar Colorado toe over 2 weken!


Carnaval heb ik gelukkig overleefd, ik weet zeker dat ik geld heb gespaard op dat gebied dit jaar haha. Maar ja ik miste het natuurlijk wel toen ik alle foto’s en video’s zag van mn vriendinnen en ouders! maar gelukkig was ik erg druk, dus kon ik er niet echt over nadenken, en het viel ook reuze mee, want ik dacht dat ik me echt zuur zou gaan voelen! gelukkig is cv elk jaar, dus dat komt volgend jaar wel goed.


ook al had ik tegen mezelf gezegd om noooit de dagen te gaan tellen, moest ik dit toch wel eventjes bij houden, want over 78 daagjes komt mijn lieve vriendinnetje al naar Amerika, kan niet wachten om Lieneke te zien! Mijn gastgezin heeft al dingetjes gepland enzo, en whaa ik word nu al helemaal hyper als ik er aan denk dat ik haar gewoon ga ophalen op het vliegveld in Kansas City! Maar deze 78 daagjes mogen opzich wel ietsje pietsje slomer gaan opzich. heb het gevoel dat het nog steeds december is met dit sneeuw hier, maar nee, maart is alweer begonnen haha, de lente komt eraan! (oooit)


xxxx


“Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving.”


Albert Einstein

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!