roannebonke.reismee.nl

Colorado is amazing!

en jaaa donderdag na school hadden we track practice! mijn coach zei tegen me dat ze dit jaar nieuwe regels hadden, en een van die nieuwe regels was dat als je een training had gemist, moet je gaan hardlopen. dus ik had al 2 trainingen gemist, dus moest ik in plaats van gewichtheffen, 20 minuten hardlopen. wat een feest! na school dus training, en waauwie ik dacht dus dat ik wel fit zou zijn na elke dag trainen, maar nee, I’m not in shape haha. vrijdag had ik dan ook mega veel spierpijn wat ik nu, 5 dagen later, nog steeds voel. vrijdag voor school had ik eerst gewicht heffen om 6.30 tot 7.15, en na school we buiten naar de track om te trainen. en elk jaar, de eerste buiten training, moeten we 400 meter sprinten (!!!) onze coach wil graag zien, wie allemaal echt probeert z’n best te doen en hij vind het helemaal geweldig. iedereen haat het, en mensen zijn wel eens gewoon ziek geworden die dag omdat ze zo zenuwachtig waren. haha, het gaat lekker extreem hier. ik ging dus met de eerste groep, want dan was ik er van af. maar dat was waarschijnlijk een van mijn slechte ideeen ooit, want natuurlijk waren alle snelle meisjes in de eerste groep. ik begon al bijna dood te gaan na de 300 meter, en ik ben nog steeds verrast dat ik het heb gehaald :p 400 meter sprinten is niet echt mijn ding, maar gelukkig ben ik een thrower en geen runner. na training naar huis gegaan en ben tegen de avond naar Janine geweest.

Zaterdag ochtend had ik volleybal training om 8uur, en we vertrokken tegen 12u naar St. Joe om 2 basketbal wedstrijden te gaan kijken. Na de wedstrijd heb ik mijn promdress opgehaald bij de winkel en daarna gingen we uiteten met vrienden van Kim en Donnie. We kwamen tegen de avond weer aan, waarna ik daarna naar Janine ging en daar bleef slapen. Zondag ochtend weer naar de kerk geweest en daarna heb ik even geskypt met mam, pap en nog met rosan! Het weer was echt mega mooi, en het was bijna 70F, heerlijk :) We zijn nog even naar de refuge geweest, want het is nu ganzen week, en het was echt gaaf om alle vogels daar te zien! deze maand is ook bijna iedereen op jacht, omdat er zo veel vogels zijn deze tijd van het jaar.

Gisteren weer een maandagje school, en school weer track practice. en dit keer was het buiten gewoon warmer dan binnen in de gym! daarna gingen we dus met zn allen weer naar de track field toe en dit keer moesten we de 200m sprinten. we begonnen met de warmin up, beetje rennen enzo, en toen voelde ik het krampen in m’n been, dus even stretchen en dacht dat het wel oke was. dus we begonnen de 200 meter te sprinten, maar de laatste 15m ging niet zo fijn.. want ik heb een spiertje verrekt in mijn been. ik heb dus weer even aan iedereen laten zien, dat rennen/sprinten mijn beste en favo sport is haha. dus ja.. thuis ben ik het meteen gaan ijsen en daarna ben ik in de hottub geweest. vandaag dus rustig aan doen met training en dan hopen dat het snel over gaat.

Woensdag 12 maart was het weer een normaal dagje school, volgens mij want het voelt alsof ik 2 weken niet meer naar school ben geweest eerlijk gezegd haha. Na school weer track practice gehad. En toen had ik tot maandag spring break! Yeey. Eigenlijk nog niet officieel, want we hadden donderdag een halve dag school, omdat we de sneeuwdagen nog moeten inhalen. Maar ik ging met de familie naar Columbia, want we ze hadden daar state basketball, dus dat betekende geen school voor sydney en mij.


We vertrokken in de ochtend richting columbia, wat ongeveer 3 uur rijden is. De communicatie in huis is niet zo heel geweldig blijkt wel weer, want sydney dacht dat we daarna meteen naar Colorado zouden gaan, maar we kwamen savonds nog weer thuis, en vertrokken vrijdag richting colorado. In colombia hebben we 5 basketball wedstrijden gekeken, en zijn we daarna nog met emily’s vader en vriendin gaan eten bij hooters haha, ja dat was de eerste keer dat ik bij hooters ging eten. En we hebben natuurlijk meteen een shirt gekocht haha, onderhand heb ik al 39035 shirts hier, waarschijnlijk heb ik gewoon al een koffer met alleen shirts :p na de wedstrijden zijn we naar huis gegaan en we kwamen tegen 11 uur weer aan, mega moe, en roanne moest nog haar koffer inpakken voor 3 daagjes colorado! Yeah


Drew, zoon van kim en donnie, woont tijdelijk in colorado omdat hij daar werkt. Wat betekend dat zijn verloofde en zoontje hem niet echt vaak kunnen zien. Dus vandaar dat dat ze ook gezellie met ons mee gingen. En even voor alle mensen die denken dat Colorado een beetje hetzelfde is als Oostenrijk.. jullie hebben het mis. Misschien ben ik ook wel de enige die zo dacht, maar Oostenrijk en Colorado zijn dus echt niet hetzelfde haha. Ook al hebben ze beide sneeuw en bergen, kan ik colorado eigenlijk niet echt met een land vergelijken..


Vrijdag vertrokken we weer vroeg en we kwamen een keertje tegen 5 uur aan in Colorado, het is ongeveer 8 uur rijden vanuit Mound City. We naar ons hotel gegaan en zijn even door het dorpje gereden, en naar een informatie huisje geweest, gezwommen in het hotel, en zijn tegen de avond uit eten geweest. De volgende dag, zaterdag, gingen we naar ‘Colorado Springs!’ Yeah ik ging nu toch echt de bergen zien in Colorado. We moesten weer 2 uur rijden, voordat we er waren en toen zag ik toch echt dat het meer op Egypte leek dan Oostenrijk haha. Je zult nu wel denken, want heeft roanne toch met oostenrijk, maar ik had er gewoon z’n beeld van en die krijg ik maar niet uit m’n hoofd. Maar het was dus erg droog, met veel zand en je zag maar om het half uur een dorpje met misschien 50 inwoners. Ik kan het niet zo goed omschrijven, maar Amerika heeft zoveel land waar niks word mee gedaan, nja niks mee word gedaan, waarschijnlijk is het van een boer ofzo. Maar je kunt gewoon overal om je heen kijken en je ziet alleen maar landschap, ‘the middle of nowhere’. Onderweg nog een paar keer gestopt om foto’s te maken en toen waren we dr ook eindelijk! Het eerste wat op het lijstje stond was een soort dorpje waar American Indians woonden, d’r was een museum en d’r waren huizen in de muur gemaakt van steen, waar ze vroeger in woonden. Ook was er een wolf! whaa, ik wou ‘m zo graag meenemen, maar jammer genoeg kon dat niet. Wel foto’s gemaakt en ik heb ‘m zelfs gevoerd. Daarna weer verder gereden, daarna wat gegeten bij z’n bierbrouwerij, geen bier besteld, maar gelukkig wel iets geproefd haha. Drew moest eerst in de ochtend werken, maar die kwam er ook aan, dus hebben met z’n allen gegeten daar. Na 2 uur zijn we weer verder gegaan en gingen we verder in de bergen, veel foto’s genomen en veel gezien! ik heb zelfs de north pole gezien haha, het is een park wat ze the north pole noemen, met een groot bord en alles. We kwamen tegen de avond weer terug in het hotel, en lagen al vrij vroeg te slapen want iedereen was kapot. Zondag ochtend de koffers weer ingepakt en we gingen downtown met z’n allen ontbijten, en daarna vertrokken we weer richting het mooie Mound City. Opzich kon ik niet meer in een auto zitten, 8uur heen en terug en dan daar in colorado nog een keer 6 uur rijden is wel genoeg voor mij in 3 dagen :p Zondag avond kreeg ik Kirsten’s kaartje eindelijk binnen! na 3 weken kreeg ik het eindelijk, en het was helemaal opengescheurd en verkreukeld. en het cadeautje dat ze dr in had gestopt, een kettinkje van hofland, hebben ze dr waarschijnlijk uitgehaald wanneer het vast had gezeten in de machine. Ik ben dus nog steeds mega boos, want die kneuzen willen niet eens kijken bij de gevonden voorwerpen. Nja, we proberen dr nog alles aan te doen om wat info te krijgen of dat ze wat gevonden hebben, maar ik ben er bang voor dat dat niks gaat opleveren :(


Maandag weer school, en daarna hadden we track training. m’n been is weer helemaal oke, dus dat is goeeed. gisteren hadden we in de ochtend weer gewichtheffen om 6.30, en gisteren avond hadden we open gym voor FCCLA van 7 tot 9! vandaag heb ik weer volleyball training, en morgen ga ik met Coker naar St. Joe voor z’n tux voor prom. En sydney heeft ons dinsdag opgegeven voor een 3vs3 basketball toernooi, waar ik dus echhttttt geen zin in heb. Maarja sydney wou het zo graag, en ik had gezegd dat ik overal ja op zou zeggen dit jaar, zodat ik geen spijt zou gaan krijgen achteraf. Dus ik hoop dat ik een goeie beslissing heb gemaakt haha.


xxxx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!